søndag 8. juli 2007

En episode sett fra soveromsvinduet

I natt, rundt halv 5, hørte jeg plutselig at nabo kona i 1 etg i blokka ved siden av, sto og ropte ett eller annet fra verandaen sin i nattkjolen.
"Jøss", tenkte jeg. "Har a tørna fullstendig?"

Jeg så ikke helt hva eller hvem hun ropte til, men plutselig føk både hun og nattkjolen inn verandadøra igjen, så jeg tenkte som så at det var det vel ei katte eller noe sånt da.
Men stillheten varte ikke lenge. Plutselig sto hun der igjen.
Like ropende og fortsatt i den gule nattkjolen.

Jeg kapitulerte ang det å få sove, så jeg sto opp igjen for å ta meg en røyk.
Mens jeg står der på verandaen, så ser jeg mannen hennes komme stavrende ut på krykker, mens hun fortsatt står veivende og ropende på verandaen.
Nå ble unektelig nysgjerrigheten min vekket for alvor, så jeg gikk i kjøkkenvinduet for å få litt bedre oversikt over tingene.
Joda, der midt på plenen, rett ved siden av huskestativet, ligger det en mann.
Mannen med krykkende nærmer seg og da hører jeg kona roper; "Itte gå helt bort åt'n! Han kan væra fali'!!"

Men mannen med krykkende var nok ganske uredd han, for han gikk forsiktig litt nærmere den sovende mannen, og når han var like ved, så begynte han å pirke borti han med den ene krykka. Flere ganger, som om han skulle sjekke at det var liv i mannen.
Omsider kom det en reaksjon fra den sovende mannen. Han satte seg opp, bikket en gang og satte seg opp igjen. Omsider kom han seg opp på føttene, tydelig overstadig beruset.
Mannen med krykkene ga klar beskjed om at her kunne han ihvertfall ikke sove!!

Den berusede mannen sjanglet avgårde og mannen med krykkene stavret seg inn til kona med den gule nattkjolen og natteroen senket seg atter en gang over borettslaget.

6 kommentarer:

Lothiane sa...

Hehe, det er stadig underholdning rundt deg! :)

Fikk du sove igjen?

Solskygge sa...

Aldri ett kjedelig øyebliki, Lothiane. *flirer*

Jeg fikk sove. Ingen fare. :)

Anonym sa...

Vet du, i går kveld og natt hadde vi en fyr borti blokka her som stod på verandaen og pratet i telefonen. Jentene mine var ute med hundene og tittet opp på han. Da får de beskjed om å ikke blande seg opp i privatlivet hans. Men han delete det jo med de nærmeste naboene som er 168 leiligheter samt alle forbipasserende, fra 21 tiden eller no til 3 tiden.
Var nesten så jeg lurte på om vi måtte ringe for å få han lagt inn. Men nå er det stillt :)
Egentlig kan jeg ikke skjønne at han hadde noen på tråden, i tilfelle må det ha vært en utrolig tålmodig person, for slarva hans gikk jo i ett.
Jaja, ingen fare for at han blir venn av meg :)

Barejegermeg sa...

hahaha...Ble du ferska mens du observerte? Hørtes ut som et bra lite nattlig opptrinn...

Anonym sa...

Aha, det var der jeg så den gule nattkjolen!

hehe

Solskygge sa...

Blomman: Godt vi har eremitt tendensene intakte. *ler*

Lillee: Jeg ble nok ikke ferska, nei. De hadde mer enn nok med å få vekk denne mannen som lå og "forsøplet" plenen vår. *flirer*
Men det var meget bra underholdning sånn tidlig på morraskvisten.

Baronen: Hyggelig å se deg her. :o)
Haha....var det du som "poket" med krykka?! ;o))