mandag 18. juni 2007

Hjem, kjære hjem.

Nå har det vært stille fra meg noen dager og det skyldes at jeg har vært på tur til Skottland og Edinburgh. Byen var helt anderledes enn hva jeg hadde forestilt meg på forhånd, og selv om jeg holdt på å fryse ihjel der nede, så ble jeg veldig betatt av stedet og menneskene.
Jeg drar mer enn gjerne tilbake til Edinburgh ved en anledning.
Reisefølget var en haug med trivelige gudbrandsdøler.
Som også ble "kælle på føto", i regn og blåst.
Skottene er hyggelige, blide og sjarmerende.
Både menn og kvinner.
Og dessuten......Jeg vet nå hvor alle de kjekke mannebeinene har gjemt seg! De er i Skottland!
Jeg gikk der på gata og så herlige "Deilige-å-hvile-øynene-på-skapninger" overalt.
Jeg er nesten sjokkert. Men nå vet vi ihvertfall hvor de er.
Deilig å avdekke sånne hemmeligheter i grunn.

Men det er allikevel usigelig godt å komme hjem. Til sin egen seng, egen dusj og sine egne 4 lune vegger. There's no place like home. Jeg setter liksom bare enda større pris på hjemmet mitt, når jeg har vært borte fra det en stund.

2 kommentarer:

Lothiane sa...

Herlig å lese og jeg gleder meg så enormt!!!! *Lothiane reiser snart*

Skal jaggu sjekke ut mannebeina også, godt med litt tips på forhånd. ;) Takk!

Og neste gang reiser vi sammen... :)

Solskygge sa...

Dette unner jeg deg av hele mitt hjerte, Lothiane. :)
Og please.....sjekk ut mannebeina. *ler*

Selvfølgelig reiser vi sammen neste gang!!