torsdag 7. juni 2007

Sommerlyder.

Jeg har hatt noen dager på verandaen nå.
Sola steker, mennesker smiler og de tyter ut av hulene sine de aller fleste.
Men med sommer'n og menneskene, kommer lydene.
Gressklippere, kant klippere, barn på trampoliner,
skrålende og leende.
Naboer som pusser opp, de krangler litt om at det skal gjøres sånn og ikke sånn.
Latter på verandaene til andre naboer og tenåringer fniser nede på gaten.

Mens naboen under meg fiser, raper og hoster som en eldgammal bryggesjauer.
Hun rett og slett skremmer vettet av meg, for hun både fiser, raper og hoster brått!
Og det er ikke lavt heller! Neida, det drønner!
Hun fiser, jeg hopper. Og jeg skriker rett ut noen ganger også,
for det går på automatikken.
Artig å høre på for de andre naboene, antar jeg. *flirer*
Jeg skjønner rett og slett ikke at en dame kan lage så mange stygge lyder.
Alle fiser, jeg vet det. Alle raper også, men mennesker med folkeskikk prøver da å skjule det litt?? Ikke gape ut en diger èn etterfulgt av ett "Bhooi"!? *grøss*
Dessuten er hun nok litt døv. For hun roper med skjærende stemme til naboen i den andre blokka. Jeg skvetter like mye av det. At det plutselig bæljes ut om en eller annen "kveks" på verandaen hennes. Jeg blir bråsint når jeg skvetter.
Rett og slett hissig.

Klart, alt kan jo ikke være idyll på sånne flotte sommerdager.
Da er det jo greit å ha en rapende og fisende motvekt mot alt det koselige. Hrmf.....

Ingen kommentarer: