tirsdag 16. oktober 2007

Ting kan faktisk ta laaang tid

I vår (eller var det i vinter...?) en gang, satt jeg og slappet av foran tv'n, med føttene godt plassert i fotbad. Datter'n satt ved pc'n og lastet ned musikk. Fred og fordragelighet i det "Tjukksokk'ske" hjem, med andre ord. Jeg hadde fått sittet i 1,5 minutt når datter'n ba om hjelp.

-Mamma, kom hit!
-Nei vent litt, nå har jeg akkurat satt føttene i vann.

Stillhet i ca 30 sekunder

-Mammaaa! Kan du vær så snill å hjelpe meg!
-Vent litt, sa jeg!! *begynte å bli små irritert*

Ny stillhet, denne gangen i ca 40 sekunder

-Maaammmaaaaa! Åh, jeg får ikke til! Kan du komme!?
-*freser ett eller annet mellom sammebitte tenner*

Jeg ble selvfølgelig irritert, og reiste meg brått opp, slik at jeg skulle bli fort ferdig med denne assistansen, slik at jeg kunne få nyte dette fotbadet. Når jeg kom opp i stående stilling, med fjernkontrollen til tv'n i hånda, og kom på at føttene er i vann, så ble jeg rådvill ang hva jeg skal gjøre med fjernkontrollen.

Det skal sies at denne episoden skjedde da jeg var litt dårligere enn hva jeg er nå.
Det kognitive var ikke helt på plass.

Hue klarte ikke å koble at føttene skulle ut av balja, samtidig som jeg måtte bruke hendene til å finne ett håndkle, og i den ene hånda hadde jeg tross alt denne fjernkontrollen.
Det gikk som det måtte gå. Plopp..........
Feil hånd ble brukt til å hjelpe til med, så jeg slengte liksågodt fjernkontrollen i vannet.

*Banning, sverting, skliing på våte føtter på vei mot pc'n,
nappet tak i musa; sånn, sånn sånn og sånn!!*

Tilbake på bordet lå fjernkontrollen sørgelig våt. Det rant av den og jeg bannet igjen.
Det var den kveldskosen, liksom! Argh!

Jeg fikk åpnet den og lagt alle delene til tørk. Når alt hadde tørket, satte jeg den sammen igjen og den funka ganske bra. Etter noen dager, måtte jeg lene meg over hele stuebordet for å få kontakt med tv'n. Etter enda noen dager, måtte jeg gå foran stuebordet. Osv osv.
Nå må jeg stå ca 10-15 cm unna tv'n for å få den delvis til å funke. Det må trykkes hardt og opptil flere ganger før den vil justere lyd eller kanal.
Og sånn har den vært en god stund nå. (Les: måneder)

Men i dag, så klarte jeg å huske det! Jeg la fjernkontrollen i veska og reiste ned på Expert.
*stolt* Og bestilte ny fjernkontroll, som kommer om ett par dager. O' salige fryd!
Nå kan jeg selvfølgelig knapt vente. *trommer med fingrene*

En fordel med det; Det har blitt lite tv titting sånn sett. Og når jeg først har satt på tv'n, så har den blitt stående på den kanalen.
Ikke noe zapping med andre ord.
Det blir det vel forandring på nå.

2 kommentarer:

Lothiane sa...

Oj oj oj... hehe, våt fjernkontroll er ikke greit. Så bra du fikk tak i en ny!

Er det ikke festlig hvordan disse barna begynner å mase og spørre om ting akkurat da man har satt seg til for å hvile..? ;)

*klem*

Solskygge sa...

På fredag kom den nye fjernkontrollen, og det føles uvant å trykke fra sofaen. *ler*
Men akk, så deilig!
Å jada, ungene har det med å time masinga bra sånn sett. ;))
*klem*