torsdag 14. mai 2009

Jens og kyllingen

En natt for noen uker siden, fulgte Jens Stoltenberg og barna hans meg hjem fra Rimi.
Jens så på meg som om jeg skulle vært skaperverkets tiende vidunder og jeg skjønte ikke hvorfor.
Vi satt på det andre trappetrinnet opp til annen etasje og jeg plukket på hælen av den rosa tøyskoen min. -Kan jeg få lov til å følge deg hjem neste gang også? spurte han.
Jeg rev av en liten gummibit av skosålen samtidig som jeg spurte om hvorfor han ville det.
Han hadde ikke noe svar. Kanskje han hadde det, jeg husker ikke.
Jeg tenkte mer på dette var Jens Stoltenberg, en mann jeg ikke har noe forhold til annet enn at han er Norges statsminister. En helt vanlig mann med en litt uvanlig jobb.
Jens som ikke ville klemme Giske.
Den Jens var det som satt der på trappetrinnet sammen med meg, mens barna hans satt i stua.
Jeg hadde rosa tøysko.

Han fulgte meg hjem fra Rimi en gang til. Uten barna sine denne gangen.
Med seg hadde han en presang han hadde laget selv, en kylling av stearin.

Jeg hadde fortsatt rosa tøysko på.

----

Drømmetydning anyone?

6 kommentarer:

Neglecta sa...

Mohoho, denne overlater jeg til ekspertene. Men èn ting kan jeg si - å bli sett på som skaperverkets tiende vidunder det trenger vi alle sammen innimellom. =o) En kylling av stearing var mildt sagt foruroligende...

Synline sa...

Ja da, jeg hiver meg frisk frempå med drømmetyding:

Du er en gammel Ap-velger, men er litt usikker foran høstens valg. Jens flørter så godt han kan, og du aviser ham ikke heller direkte. Dessuten er han standhaftig, møter opp dag etter dag.

Skoa dine er litt utgåtte siden du kan rive gummibiter av dem. Men rosa er de. Du er derfor en jente i sinnet, men med slitasje etter (livets) bruk.

---

Blir jeg dypere nå, ja da ;)

Jeg har ikke peiling på drømmetyding, for dem som måtte være i tvil om det.

Litt om alt sa...

*ler*
Synlines tolkning var suveren :)
Skulle vært spennende å få vite hva den drømmen betydde.
For en detaljert nattereise du har hatt. Jeg strever med å huske fragmenter av mine, de forsvinner i det øyeblikket jeg forstår at jeg er i ferd med å våkne.
Klem

Solskygge sa...

Neglecta;
Det er sant, det trenger vi. :)
Kyllingen var veldig 'forseggjort' også, skjønner du. Hva den representerer tør jeg nesten ikke tenke på!

Synline;
Jeg digger tolkningen din! *ler*
Den hørtes ikke helt borti natta ut heller. Det med skoa er jo faktisk riktig. ;o)

Litt om alt;
Jeg drømmer så mye rart for tida at det er ei gru. Jeg har våknet sprettsint, livredd og forundret opptil flere ganger.
Ha et ark og en blyant liggende på nattbordet? Og skriv stikkord før du våkner sånn helt?
Klem.

AstridVU sa...

Min tolkning (og dette har jeg tenkt lenge på):

DU ER MORSOM!

Solskygge sa...

Astrid;
Jeg setter stor pris på at du har brukt mye tankekraft på denne drømmen. Hehe.

*fnis* Takk.