fredag 28. november 2008

Gårsdagens dialog.

-Nå vet jeg hvorfor mange er så stygge på håret.
Datter'n så på meg med blekt blikk mens hun støttet seg på dørkarmen.
-Å?
-De dusjer ikke.
Jeg lo.
-Nå har du tross alt ligget til sengs i to dager da. Det kan være en medvirkende årsak til den heller miserable hårsveisen.
-Skal vi sove litt til?
Klokka var over 13 på formiddagen.
-Ja, det gjør vi. Vi trenger det.

Jeg krøp under dyna, la meg til rette under dyna med mp3 og en tung kropp.
Føttene var kalde som is, og hver gang jeg prøvde å bruke katten som fotvarmer, flyttet hun seg.
Jeg flyttet meg etter. Tilslutt majuet hun på irritert kattsk, og la seg oppe ved hue mitt.
Jeg tapte.
Etter ett par timer kom blodomløpet i gang igjen, og jeg prøvde å overvinne trettheten.
Tross alt burde jeg stå opp igjen, ettersom kl nærmet seg 16.
Jeg tapte.
Datter'n tittet inn.
-Jeg sover ikke!
-Jeg ser det. Du bare hviler hodet og puster tungt?
-Kanskje jeg holdt på å sovne , jeg husker ikke.
Hun satte døren på gløtt.
Jeg tasset etter ut i stua.
Datter'n lå som en krøll i sofaen.
-Det er iskaldt på soverommet ditt.
-Jeg liker å få litt luft i ansiktet når jeg sover.
Hun så bare dumt på meg.
-Ja, for det merker jo du når du ligger med hue helt under dyna. Du vises ikke når du ligger helt under. Dyna er så diger og du er så liten. Jeg tror du ikke er der noen ganger.
Vi ler.

-Jeg burde kanskje dusje?
-Eller du venter til i morgen.
-Jeg legger meg igjen.
-Gjør det.
-Jeg elsker deg masse.
-Jeg elsker deg masse også, jenta mi.
-Kjøp Ibux.
-Ja.

11 kommentarer:

Anonym sa...

*sukker litt over at livet kan være vanskelig, men mest av alt for søte, småjenter som har en helt egen forståelse, omsorg og aksept*

Solskygge sa...

Ja, Det er godt. :)

AstridVU sa...

Å, håper du føler deg bedre veldig snart. Kanskje du skal legge Datteren nederst under dyna, så du kan varme føttene på henne? Hun kan du kanskje lokke med en ekstra snop til lørdagsgodt eller noe ;)

Klem herfra

Solskygge sa...

Ja, da skal du se Datter'n blir blid! *ler*
Kanskje det ikke kom så godt fram at det er hun som har vært dårlig noen dager? Jeg er liksom dårlig på heltid, men de siste nettene har jeg sovet lite. Derfor litt behov for rullegardin på øynene. :)

AstridVU sa...

Joda, det kom frem - bare ikke øynene og tankene som var helt med i dag. Dårlig på heltid høres slettes ikke bra ut.... Og ikke syk datter heller. Stakkars, og jeg som skulle bruke henne som fotvarmer for deg. Slemme meg.

Solskygge sa...

Hun brukes som håndvarmer. Jeg er alltid kald på henda, hun er alltid varm. :) Så vi holder hender ofte. *ler*

Anonym sa...

God bedring! Masse!!

Solskygge sa...

Takk Takk! Datter'n er på føttene igjen. Og jeg, jeg er som jeg pleier. *ler*

Anonym sa...

Hei Sokken:) Jeg skrev en koselig kommentar til deg igår, men den forsvant visst....:(

Antagelig så ble ikke kommentaren min lastet ned skikkelig, men jeg prøvde ihvertfall å si noe da. Og jeg kunne ha skrevet det samme en gang til, men jeg fikk det ikke til:(

En god, varm klem til deg.

Solskygge sa...

Usj da, Liljefot. :(
Men det er slikt som skjer. Takk uansett.
En god klem i retur. :o)

Neglecta sa...

Jeg prøvde ikke å skrive noen koselig kommentar til deg i går, men jeg tagger deg heller i dag, moahaha. (Med litt dårlig samvittighet for at jeg fremdeles ikke har klart å svare på den du tagget meg med...)