onsdag 24. desember 2008

Jeg har fått min første julestrømpe!

I mange år har jeg laget julestrømpe til datter'n. Dette har blitt en tradisjon jeg ikke får lov til å gi meg med før jeg blir eldgammal. Jeg koser meg veldig med å lage i stand og fylle denne julestrømpa hvert år. Det er noe magisk og spennende med julestrømper, og det er så gøy og se forventingsfulle øyne og ivrige hender som graver nedi den store strømpa. Jeg elsker synet og da er det virkelig jul.
Jeg ble rykket ut av søvnen hvor jeg nettopp prøvde å stappe et hundehus inn i en vegg, av en stemme som ønsket meg god jul. I fortsatt søvn-ørske med øynene oppe i kun to smale striper, ser jeg noe stort og hvitt komme mot meg. Datter'n jumpet ned ved siden av meg og satte en stor ordentlig julesokk ved siden av. Min første julesokk! Jeg ble så glad!
Jeg kreket meg ut av senga med fine myke sokken i hånda, fikk på meg morgenkåpa og tasset ut i stua. Innholdet var to englefigurer som datter'n kjøpte til meg når vi var på Gjøvik, og massevis av favoritt godteriet mitt, Knaz, Stratos, smågodt, Ifa, Center...
De som sto bak denne herlige og rørende overraskelsen er mine beste venner. Gjennom datter'n hadde de fikset og ordnet for å få til dette. Julesokken har datter'n hatt gjemt i skoleveska si etter at hun ordnet den klar på lørdag og jeg har ikke skjønt noe som helst. Ikke ett zipp har jeg forstått! Her har flere ledd sneket bak ryggen min og de har gjort en utmerket jobb.
Kjære bestisene mine; Tusen tusen takk! Dere er noe av det snilleste og beste som finnes og jeg er så utrolig inderlig glad i dere! Jeg er kjemperørt!
Jeg sendte en sms og takket dem begge to. Den ene bestisen svarte; "Alle fortjener julestrømpe på julaften. Sånn er det bare." Den andre svarte; "Gleden er på vår side."
Jeg elsker min og her er den.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, dette var bare sååå koselig å lese! Tenk at du endelig fikk julestrømpe! Den var deg vel unt! OG all honnør til alle de som bidro til å få det til! :o) Håper du koser deg på første dagen! KleM

Neglecta sa...

=o) Julestrømpe må man ha. Og sånn til jul er det jo litt triksing og miksing, gjerne i flere ledd, det er noe av det som er moro til jul!

Solskygge sa...

Bell;
Ja, endelig!! :o))
Snille menneskene.
Jeg koste meg i går og jeg koser meg i dag. Ja takk til flere late dager!
Klem!

Neglecta;
Jeg har hørt dem si det.. Så da var det veldig veldig veldig koselig å få en. :o))
Det er jo den ene gangen i året det er lov å lure noen. Også blir det jo gjort i kjærlighet da. :)