lørdag 13. desember 2008

Nattskyggene

Gjennom gardinene skimter jeg trærne som beveger seg i takt med vinden.
De lager mørke skygger på veggen og jeg følger de med øynene mine.
Krampeaktig later jeg som om skyggene er lyse og gode.
At de fører med seg en strøm av vennlighet og velvære.

Månen lyser det kalde lyset sitt gjennom de tynne gardinene.
Jeg ser på hånda mi, og tenker at i dette lyset ser jeg død ut.
Kanskje jeg er det? Det er slik jeg føler meg.
Som en levende død.
......

Stillheten og nattemørket er alt annet enn trygt når du ligger ved siden av en som kysser deg kaldt god natt med ordene;
"Og hvis du rører deg er dèt det siste du gjør, jævla fitte."

2 kommentarer:

Anonym sa...

Huff... :(
Kjenner hjertet synker når jeg leser dette. Ikke alle har en enkel hverdag og det er lett å glemme - høytider som julen markerer dette nok ekstra for dem.

Jeg er så glad for at dette er fra "et annet liv"!

Solskygge sa...

Høytider er dessverre tunge for veldig mange, og det er dessverre flere enn man tror, som lever i slike forhold. Det som jeg kanskje håper ved å legge ut disse skriveriene, er at noen kan se at det er mulig å komme seg vekk fra, og at det er mulig å se verden i øynene igjen.

Jeg er også veldig glad for at dette er i ett annet liv.