tirsdag 20. januar 2009

Gledelige hendelser.

Mens Obama i dag ble USA's nye president og jeg gledet meg over det, fikk jeg selv Nobelprisen i Mammakunnskap. Av alle priser, premier og utmerkelser; Dette er den beste jeg kunne fått.
Nobelkomiteèn besto av Astrid og hun har funnet meg leseverdig i bl.a innleggene som ligger under Mammahjertet. Jeg innrømmer det; Jeg blir rørt av at andre liker de innleggene.
De innleggene er spesielle både for Datter'n og meg. De er OSS.

Datter'n, den vakreste snart-16 åringen som finnes. Vakker fra innerst til ytterst.
Datter'n som alltid får meg til å le, som vikler sin arm inn i min når vi går på kjøpesenteret og går arm i arm med moren sin som den største selvfølgelighet uten å være flau et sekund.
Datter'n som under bildet av seg selv i skolekatalogen har fått følgende beskrivelse av klassekamerater; "Også er hun veldig glad i mamma'n sin!"
Datter'n som i dag satt ved kjøkkenbordet og gjorde lekser og hun spurte meg om hvilke klima- og vegetasjonssoner vi finner i Afrika, mens hun hørte på Nat King Cole og L-O-V-E og beveget hele kroppen i takt mens gråblyanten hun holdt i hånden skrev ned setninger om lavlandet og høylandet i Afrika. Datter'n som skjønte at jeg hadde mer enn nok med å røre i couscousen og fulgte formaningene mine om å google på vegetasjonssonene og lo verdens herligste latter mens hun samtidig påpekte hvor innmari sunn middagen så ut.
Datter'n som tør å si nei til sine alkoholdrikkende venner, som tør å si fra til vedkommende når idiotiske femtenåringer fra skolen kaster snøballer på gamle damer med spark.
Datter'n som er lyset i livet mitt, som er min store glede og stolthet.

Hun er årsaken til at jeg er den mamma'n jeg er.
Hun lærer av meg, jeg lærer av henne og sammen er vi uslåelige.

Jeg gir denne Nobelprisen videre til Neglecta. Hennes gode hverdagsglimt med Vampyrene er vakre. Og hun er en fabelaktig mamma.

6 kommentarer:

AstridVU sa...

Så koselig å høre at du likte Nobelprisen din! Og jeg mente hvert ord jeg sa, får jeg samme forhold til mine barn som du har til Datter'n, så er jeg veldig, veldig fornøyd! Ha en nydelig onsdag!

Støvkorn sa...

Den fortjente du virkelig! Jeg syns også du har en fantastisk forhold til barnet ditt, og håper jeg blir lignende om jeg noen gang blir mor :)

Solskygge sa...

Astrid;
Jeg elsker den! :)
Her i huset har vi fulgt oppskriften "Kommunikasjon". Intet tema for lite, intet tema for stort.
Ha en fin-fin dag du også.

Confiteor;
Takk!
Du har alle forutsetninger til å bli en superb mamma. :o)

Anonym sa...

Det er ikke så mange som får lov til å beholde det gode vennskapet når barna blir tenåringer. Du har virkelig gjort en god jobb, og jeg tar også av meg hatten for datteren din :)
Vel fortjent

Neglecta sa...

Næmmen åh da! =o) Dette var en svært hyggelig pris å få! Tusen takk!

Du og datteren er en kilde til inspirasjon og et eksempel til etterfølgelse. Ja, i grunn burde dere reise rundt og holde foredrag om forholdet deres. Nice idea! Eller starte "Hvordan-være-god-mor-og-superdatter-skole". Jaaa, jeg melder meg på!

Solskygge sa...

Litt om alt;
Jeg ser at jeg er veldig heldig, og jeg verdsetter hvert sekund av det.
Hun er helt unik. :)
Takk skal du ha. :o)

Neglecta;
Bare hyggelig å kunne gi deg den. :o)
Du fortjener den så definitivt!

Men jeg vet ikke helt ang dette med å holde foredrag asså! Hehe...
På en annen side; Du er jo en excellent elev, så jeg kunne jo holdt ett lite "kurs". *flirer*

Det er uansett godt å få slike tilbakemeldinger dere har kommet med her, alle sammen. De varmer veldig!