fredag 7. august 2009

Hjertesukk

I lengre tid har jeg hatt dårlig samvittighet.
Dårlig samvittighet for at jeg har klart å løpe, dårlig samvittighet fordi jeg har sovet for lenge, fordi jeg ikke har fått sove, fordi jeg har vært glad, fordi jeg har vært sosial, fordi jeg har sittet i sofahjørnet og grått, fordi jeg har vært sliten, fordi jeg ikke har vært fornøyd med været, fordi jeg drømmer om ting jeg ikke kan få, fordi jeg drømmer om ting jeg kan få ...
Jeg har i det hele tatt hatt dårlig samvittighet for det meste jeg har gjort. Og ikke gjort.
Nå må det snart være nok, kjenner jeg.
Jeg kan ikke ha dårlig samvittighet for at jeg er live og lever som best jeg kan.

Jeg kan ikke ha dårlig samvittighet for å være meg.
For å være meg er helt greit. For meg.

14 kommentarer:

AstridVU sa...

Å, dette var fryktelig gjenkjennelig! Jeg tror det med dårlig samvittighet for så og si alt må være tidenes største "kvinnesykdom", for ja, jeg tør påstå dette 'rammer' oss kvinner mest. Vi må slutte! Vi må slutte å legge tanker og følelser i andres hoder, for dermed å gi oss selv dårlig samvittighet!

Jeg er helt sikker på at du er mer enn helt greit, søteste du!!! MER enn bra nok, faktisk!!!

Vær glad, vær stolt, vær takknemlig og vis det!!!

*Go'fredagsklem*

Symbi sa...

*Klemmer på*
Du er mye bedre enn du gir deg selv kreditt for.

~SerendipityCat~ sa...

Bort med den dårlige samvittigheten!!! Ja, det er enklere sagt enn gjort, men det må til!!

Synline sa...

En venn av meg sier: Jeg angrer på at det er så dårlig vær.

Jeg syns det setter alt så fint i perspektiv. Vi skal ikke angre og ha dårlig samvittighet for dette og hint. Av og til skal vi bare riste på skuldrene og si; "ja ja, sånn er det bare:"

Litt om alt sa...

Gjenkjennelsen er stor, men hvorfor er vi sånn? Fordi vi liksom ikke fortjener å ha det best vi kan, utfra forutsetningene for dagen (timen)
Nei, bort med vekk...eller var det vekk med bort..?
Klem

Beate sa...

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver, og det ser ut til at jeg ikke er den eneste. Den dårlige samvittigheta er noe som ikke gjør så mye godt, så best å prøve å bli kvitt den! Jeg hiver meg med deg og forsøker å kaste den på dør!

Støvkorn sa...

Kom deg opp av hengemyra du er i nå, det er ikke noe blivende sted min venn!!!

Du er en fantastisk kvinne som ikke skal ha dårlig samvittighet for noe, det gagner ingen!!

Kom igjen!! *KLEM*

Solskygge sa...

Astrid;
Jeg tror nok også at dette er mer utbredt blant kvinner. Takk for god og oppløftende kommentar! :)
Stor klem til den flotte damen!

Symbi;
Jeg begynner å innse det. ;)
Klem tilbake.

Serendipity;
*kaste den avgårde* ;o)

Synline;
Du har rett. Så nå har jeg ristet på skuldrene. Og det fanken ikke min skyld at det er så dårlig vær! ;o))

Litt om alt;
Jeg tror det blir vekk med bort. ;)
For da er vi mer sikre på at den virkelig er vekk. Og borte! :o)
Men hvorfor vi er slik? *funderer*
Klem.

Beate;
*Jeg heier på oss*
:o))

Confiteor;
Takk for at du alltid sier de rette tingene! *Reiser meg og hever hodet og ser framover*
Stor klem!!

Tante Grønn sa...

Den dårlige samvittigheten er et teit spøkelse. Dukker opp når man minst venter den og gjør all slags ugang.
*Tar i et tak med å kaste den ut døren og langt, langt vekk*

Solskygge sa...

Er så glad for god hjelp, Tante Grønn! :o))
Jeg har ikke lyst på spøkelsesbesøk på nåværende tidspunkt.

Neglecta sa...

At du er deg er faktisk en velsignelse! Og takk for det!

Solskygge sa...

*Knuseklemmer Neglecta'n min*
Takk.

Kathleen sa...

Nei, kast vekk dårlig samvittighet, hva skal man med det? Gjør det DU vil!
:)

Solskygge sa...

Takk Kathleen! Jeg har så fine lesere! :)